Zgodnie z zalecanymi warunkami realizacji podstawy programowej przebieg wychowania i kształcenia dzieci zawiera następujące propozycje zagospodarowania czasu przebywania dzieci w przedszkolu:
6.00-8.30 - Radosny poranek - schodzenie się dzieci
- zabawy dowolne w kącikach zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci,
- zabawy integrujące grupę, zabawy ze śpiewem, integracyjne, zabawy przy muzyce, zabawy ruchowe i zestawy ćwiczeń porannych
- praca indywidualna nauczyciela z dziećmi wymagającymi wsparcia i dziećmi zdolnymi
- czynności samoobsługowe: higieniczno-sanitarne
8.30-9.00 - Śniadanie
9.00-10.50 - Zabawa i edukacja
- zajęcia dydaktyczne realizowane w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego,
- spacery, wycieczki
- zabawy dowolne na swieżym powietrzu lub w sali
- ćwiczenia gimnastyczne, zabawy ruchowe, w sali lub na terenie
- obserwacje przyrodnicze
- prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze
- czynności samoobsługowe
10.50-11.10 - Pierwsze danie - ciepła zupa
11.10-13.00 - Relaksacja
- leżakowanie w grupie najmłodszej
- słuchanie bajek i opowiadań dzieciecych w interpretacji nauczyciela lub zaproszonego gościa, lub nagrań plytowych
- korzystanie z atrakcji na świeżym powietrzu
- zabawy w hop-landzie
- zajęcia dodatkowe
- czynności samoobsługoowe
13.00-13.30 - Danie główne i kompot
13.30-15.00 - Inspirujące popołudnie
- praca kierowana przez nauczyciela
- zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, plastyczne
- zabawy indywidualne i w małych grupkach w sali lub na terenie
- zabawy dydaktyczne, tematyczne
- utrwalanie wierszy i piosenek
- czynności samoobsługowe
14.50-15.10 - podwieczorek - smaczne i słodkie desery
15.10-17.00 - Zabawy i utrwalanie treści programowych
- ćwiczenia indywidualne i wyrównawcze nauczyciela z dziećmi
- zabawy dowolne wg zainteresowan dzieci, tematyczne, badawcze, dramowe, ruchowe, czytelnicze, plastyczne
- rozmowy z panią dokonują podsumowania dnia i planują działania na dzień następny
- czynności porządkowe w sali oraz w kącikach zainteresowań
- rozchodzenie sie do domu
Dziecko w trakcie całego pobytu w przedszkolu ALFIK poznaje zasady współpracy z równieśnikami, uczy sie aktywnymi metodami zdobywnia wiedzy, umiejetności pozwalających na pokonywanie trudności, rozwiązywania problemów, podejmowania grupowych decyzji z zachowaniem obowiązujących norm.