Jedzie pani Zima ,
na koniku białym,
spotkały ją dzieci,
pięknie powitały:
- Droga pani Zimo, sypnij dużo śniegu,
żeby nam saneczki, nie ustały w biegu.
Grupa dzieci 5 i 6 - letnich, liczaca 28 osób. Z dziećmi pracują doświadczeni nauczyciele mgr Aleksandra Okoniewicz oraz mgr Kinga Kriger.
LUTY
Dbamy o swoje zdrowie
Malujemy kolorowy świat
Mamy różne domy
Kim będę, gdy dorosnę?
Umiejętności dziecka:
Jest zainteresowane czytaniem, podejmuje próby czytania
Wie, że litery budują wyrazy, z których powstają zdania, będące źródłem informacji
Słucha ze zrozumieniem tekstów literackich i wypowiada się swobodnie na ich temat
Odróżnia rzeczywistość od fikcji, prawdę od fałszu, kłamstwo od fantazjowania
Udziela płynnych odpowiedzi na pytania, budując zdania
Wie, co to jest żart słowny, potrafi uruchamiać wyobraźnię
Rozpoznaje litery: o, O, a, A, m, M, t, T, e, E, l, L, i, I, d, D, u, U, p, P, b, B, y, Y
w, W, ł, Ł, z, Z, k, K, s, S, n, N, c, C, j, J,
Jest zainteresowane pisaniem, zapisuje krótkie wyrazy
Rozpoznaje cyfrę: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Przelicza elementy, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi, wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacjach użytkowych
Klasyfikuje przedmioty wg kilku określonych cech
Zna monety i banknoty oraz potrafi określić ich nominały
Potrafi wymienić zachowania, które wpływają na zachowanie dobrego zdrowia
Jest zainteresowane sztuką, rozróżnia różne formy malarskie: portret, martwą naturę, pejzaż
Rozróżnia barwy podstawowe i pośrednie, wie, czy jest barwa ciepła i zimna, jasna i ciemna
Potrafi określić, czy jest galeria sztuki, muzeum
Wykonuje prace plastyczne różnymi technikami
Słucha piosenek i uczy się ich na pamięć
Tańczy przy muzyce
Oddaje charakter muzyki, wykonując rysunek
Potrafi powiedzieć, jaki charakter ma muzyka
Potrafi wymienić kilka zawodów i określić, czym zajmują się osoby wykonujące te zawody
Wypowiada się na temat zawodu, który chciałoby wykonywać w przyszłości i potrafi to uzasadnić
Uczestniczy w zabawach ruchowych, muzyczno-ruchowych i zajęciach gimnastycznych
Podczas zabaw współpracuje z grupą i przestrzega reguł zabawy
Rozróżnia emocje i radzi sobie z ich przeżywaniem
Potrafi rozwiązywać zadania związane z kodowaniem i dekodowaniem informacji
Rozróżnia symbole i potrafi się nimi posługiwać
Co się wysypało, że tak wszędzie biało, biało?
Czy to mąka może wysypała się na dworze?
Skąd się tutaj wzięła cała biała karuzela,
drzewa i chodniki, samochody i pomniki.
Kto odpowiedź zna? Kto wie?
Czemu wszędzie biało jest? biało jest!
Szczypie w uszy w nosy też,
tak zwykle wita się.
Zima biała-ła,
Zima mroźna-na
śmieje się cha-cha
do zabawy woła nas
Zima biała-ła
nie jest zła-ła-ła
dzieci kocha-cha.
Jedzie pani Zima ,
na koniku białym,
spotkały ją dzieci,
pięknie powitały:
- Droga pani Zimo, sypnij dużo śniegu,
żeby nam saneczki, nie ustały w biegu.