Aktualności grupy

25/01/2024

Bal karnawałowy

Dziś Sówki bawiły się na balu karnawałowym...


                                

                                                      

Sówki

WRZESIEŃ 2019

TEMATYKA KOMPLEKSOWA

  1. WAKACYJNE WSPOMNIENIA
  2. JA, TY I ŚRODOWISKO

Umiejętności dziecka:

  • Wypowiada się przed grupą pełnymi zdaniami na różne tematy, mówi o sobie
  • Używa zwrotów grzecznościowych w rozmowie z rówieśnikami i dorosłymi
  • Ćwiczy liczenie, wykorzystując liczebniki główne w dostępnym zakresie, przelicza elementy
  • Segreguje przedmioty, obrazki według podanej cechy – tworzy zbiory
  • Przypomina sobie znaczenie pojęcia: para (w znaczeniu: dwa)
  • Określa cechy pór roku, zna oznaki zbliżającej się jesieni, rozpoznaje pospolite gatunki drzew
  • Współpracuje z rówieśnikami podczas wykonywania różnych czynności
  • Samodzielnie porządkuje miejsce zabawy i miejsce pracy
  • Uważnie słucha dzieci i dorosłych podczas zabawy i wykonywania różnych prac, uważnie słucha podczas czytanych tekstów
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych (w tym zajęć gimnastycznych), plastycznych, twórczych, naśladowczych
  • Wykonuje prace plastyczne
  • Uczy się piosenki, porusza się przy muzyce, muzykuje z użyciem instrumentów
  • Okazuje szacunek do czyjejś własności
  • Zna literę o, O, a, A drukowaną i pisaną
  • Próbuje odczytywać krótkie wyrazy
  • Rozumie znaczenie wyrazów: przyjaźń, przyjaciel, dobroć, koleżeństwo
  • Posługuje się pojęciami określającymi położenie przedmiotów w przestrzeni:  na, pod, obok, na górze, za, przed, z lewej, z prawej; rozróżnia prawą i lewą stronę swojego ciała; stosuje pojęcia: dłuższy, krótszy  
  • Wyrabia w sobie cierpliwość podczas oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi lub działania, wyrabia w sobie właściwy stosunek do wygranej i przegranej w zabawie
  • Rozwija sprawność grafomotoryczną podczas pisania wzorów litero- i cyfropodobnych oraz podczas prób pisania po śladzie liter i cyfr
  • Rysuje różnymi kolorami kredek, wyrabia sprawność manualną, stara się prawidłowo trzymać kredkę i ołówek
  • Poznaje zasady bezpiecznego poruszania się po przedszkolu i ogrodzie przedszkolnym
  • Uczy się rozpoznawania emocji oraz rozładowywania negatywnych emocji poprzez rysowanie i podczas słuchania muzyki
  • Obdarza  szacunkiem dorosłych, którzy pracują w przedszkolu
  • Kształtuje poczucie bycia współgospodarzem przedszkola
  • Potrafi samodzielnie się ubierać

„Przedszkole - drugi dom”

piosenka

Gdy dzień wstaje i wita świat,
ranną porą wstaję i ja.
Mama pomaga ubierać się,
do przedszkola prowadzi mnie.

Ref.: Ja chodzę tam co dzień, obiadek dobry jem,
a po spacerze w sali,
wesoło bawię się.
Kolegów dobrych mam,
nie jestem nigdy sam
Przedszkole drugim domem jest.

II. Czasem rano trudno mi wstać,
chciałoby się leżeć i spać.
Lecz na mnie auto czeka, i miś,
w co będziemy bawić się dziś?
Ref.: Ja chodzę…

III. Zamiast mamy, panią tu mam,
bardzo dużo wierszyków znam.
Śpiewam i tańczę, wesoło mi,
i tak płyną przedszkolne dni.
 

Ref.: Ja chodzę…

„Mądry przedszkolak”

wiersz

Mądry przedszkolak przykładem świeci –
zawsze jest grzeczny dla innych dzieci.
Nie krzyczy na nie, nawet gdy zły jest
i ich nie szturcha, ani nie bije.

Chce coś od innych – grzecznie poprosi
i się z szacunkiem do nich odnosi.
Jak z tego widać, nie trzeba wiele,
by wszystkich dzieci być przyjacielem.

Copyright © by Przedszkole Alfik 2017
UE