Aktualności grupy

22/10/2018

Zajęcia otwarte

Dn. 26.10.2018 (piątek) o godz.9.15. odbyły sie zajecia  otwarte z udziałem rodziców  pt. „Jestem Toruńczykiem -  jestem Polakiem”.  


Pszczółki

            

Plan pracy – październik

„Pszczółki”

Owoce i warzywa
Jesień w Toruniu

Umiejętności dziecka zdobywane w październiku:

  • Interesuje się zmianami zachodzącymi w przyrodzie wraz ze zmiana pory roku
  • Wypowiada się przed grupą pełnymi zdaniami na różne tematy,  opowiada o ilustracji
  • Używa zwrotów grzecznościowych w rozmowie z rówieśnikami i dorosłymi
  • Ćwiczy liczenie, wykorzystując liczebniki główne i porządkowe w dostępnym zakresie
  • Segreguje przedmioty, obrazki według podanej cechy – tworzy zbiory
  • Uczy się zasad zdrowego odżywiania, zapoznaje się z piramidą żywieniową
  • Rozpoznaje zwierzęta domowe, uczy się opiekować zwierzętami, poznaje pracę weterynarza
  • Rozwiązuje zagadki
  • Posługuje się pojęciami: przetwory, kompoty, soki, kiszonki
  • Rozwija sprawność manualną podczas zajęć kulinarnych
  • Uczy się odczytywania instrukcji obrazkowych
  • Współpracuje z rówieśnikami podczas wykonywania różnych czynności
  • Samodzielnie porządkuje miejsce zabawy i miejsce pracy
  • Uważnie słucha podczas zabawy i wykonywania różnych prac, słucha podczas czytanych tekstów, wdraża się do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych, plastycznych, twórczych, konstrukcyjnych
  • Wykonuje prace plastyczne, ćwiczy sprawność manualną
  • Uczy się piosenek, porusza się przy muzyce, muzykuje z użyciem instrumentów
  • Okazuje szacunek do czyjejś własności
  • Rozpoznaje i nazywa małe i wielkie litery: o, a, m, u, l, d, e
  • Uczy się oszczędzać wodę i prąd
  • Rozwija umiejętność dodawania i odejmowania w sytuacjach codziennych, zapoznaje się z pieniędzmi
  • Określa miejsce wskazanych głosek w słowach
  • Próbuje odczytywać krótkie wyrazy
  • Rozpoznaje cyfrę: 1, 2, 3, 4
  • Porównuje i nazywa wielkość przedmiotów określeniami: mały, mniejszy, najmniejszy
  • Wyrabia w sobie cierpliwość podczas oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi lub działania
  • Rozwija sprawność grafomotoryczną podczas pisania wzorów litero- i cyfropodobnych oraz podczas prób pisania po śladzie liter i cyfr
  • Stara się prawidłowo trzymać kredkę i ołówek, doskonali sprawność manualną (wycina, skleja)
  • Uczy się rozpoznawania emocji oraz rozładowywania negatywnych emocji

Katechizm polskiego dziecka

- Kto ty jesteś?
- Polak mały.
- Jaki znak twój?
- Orzeł biały.
- Gdzie ty mieszkasz?
- Między swemi.
- W jakim kraju?
- W polskiej ziemi.
- Czem ta ziemia?
- Mą ojczyzną.
- Czem zdobyta?
- Krwią i blizną.
- Czy ją kochasz?
- Kocham szczerze.
- A w co wierzysz?
- W Polskę wierzę.
 

Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty

I ty

Ciuchcia na dworcu czeka
Dziś wszystkie dzieci pojadą nią by poznać kraj
Ciuchcia pomknie daleko
I przygód wiele na pewno w drodze spotka nas

Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty

Pierwsze jest Zakopane
Miejsce wspaniała
Gdzie góry i górale są
Kraków to miasto stare
W nim piękny Wawel
Obok Wawelu mieszkał smok

Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty

Teraz to już Warszawa
To ważna sprawa
Bo tu stolica Polski jest
Wisła, Pałac Kultury, Królewski Zamek
I wiele innych, pięknych miejsc

Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty

Toruń z daleka pachnie
Bo słodki zapach pierników kusi mocno nas
Podróż skończymy w Gdański
Stąd szarym morzem można wyruszyć dalej w świat

Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty

Copyright © by Przedszkole Alfik 2017