29/03/2020

Woda – źródło życia (30.03.- 03.04.)
propozycje zabaw w domu     
/zdjęcia przesyłac można na adres o-ola@o2.pl/

Piątek 03.04.2020 

  1. Obejrzyj film 

  1. Rozwiąż quizy i łamigłówki 

  1. Policz, oblicz, porównaj – zabawa matematyczna 

  1. Poćwicz buzię i język 

  1. Namaluj „Wiosenny obrazek „- „mokre na mokrym” - zabawa plastyczna  

  • Technika plastyczna "mokre w mokrym" polega na malowaniu farbą po mokrej kartce. Powstaje ciekawy efekt rozmazania. Tu można zobaczyć przykład. 

      6.Wiosna w ogrodzie  - ćwiczenia interaktywne. Lubię wiosnę. Lubię lato
(ĆW .12,13.14  )


Czwartek 02.040.2020 

CO PŁYWA CO TONIE? 

  1. Przeprowadź eksperyment  

  1. Obejrzyj i posłuchaj  

  1. Wykonaj statek z papieru - mozesz go ozdobić wg.własnego pomysłu

  1. Poćwicz oddech 

  • Wyścigi statków - dmuchając przez słomkę, przepchnij statek na drugi koniec stołu lub miski z wodą, zaproś rodzeństwo lub rodziców -  kto pierwszy “przedmucha” statek do mety) 

  1. Zabawa z wagą 

Jeśli masz w domu wagę, spróbuj zważyć kilka przedmiotów np.. zabawek. Który z przedmiotów jest najlżejszy? Który najcięższy?  

  1. Ile waży....? - zabawa online ( układaj na wadze odpowiednie ciężarki) 

  2. Utrwalaj wiadomości o wiośnie - ćwiczenia interaktywne. Lubię wiosnę. Lubię lato     
    (ĆW od .5 do 11) 

  • PRZECIĄGNIJ PODPISY DO OBRAZKÓW 

  • POLICZ PĄKI NA DRZEWACH. 
    ZAZNACZ DRZEWO, NA KTÓRYM JEST WIĘCEJ PĄKÓW. 

  • KLIKAJ W KOLEJNE RAMKI, A ZOBACZYSZ, JAK ZMIENIA SIĘ DRZEWO NA WIOSNĘ. 

  • POLICZ KROKUSY.WPISZ CYFRĘ W RAMKĘ. 

  • POŁĄCZ W PARY TAKIE SAME MOTYLE 

  • OBEJRZYJ OBRAZEK I ODPOWIEDZ NA PYTANIA. 
    ZAZNACZ PRAWIDŁOWE ODPOWIEDZI. 

  • UŁÓŻ OBRAZKI TAK, ABY POWSTAŁA HISTORYJKA. 


Środa  01.04.2020 

Dla zainteresowanych: 

  1. „Drzewo do samego nieba” 
     
    Dla kogo? dzieci w wieku 6-9 lat i rodzice 
    Opis:  O tym jak jedno drzewo potrafi zmienić całkowicie perspektywę i wizję świata u wielu osób … opowieść o trosce, marzeniach i ekologii. 
    Przygotuj: kartki, coś do pisania, kredki 
    Prowadząca: Teresa Smoleń 
    Czas trwania: 45 minut 
    Gdzie:STEM Kindloteka dla Każdego! (logowanie) 
    Kiedy: 1 kwietnia, godz. 10:00 

  1. Jak działają komputery? 
    Dla kogo? dzieci w wieku 6-9 lat i rodzice 
    Opis:  Czy komputery są mądre? A może są szybkie? Jak działają? Po co im zera i jedynki? Odkryjmy jak działają! 
    Przygotuj: dobry humor i otwartą głowę 
    Prowadzący: Krzysztof Jaworski 
    Czas trwania: 45 minut 
    Gdzie:STEM Kindloteka dla Każdego! (logowanie) 
    Kiedy: 1 kwietnia, godz. 11:30 

Obejrzyj film 

Zbuduj rurociąg  

  • Poćwicz czytanie 

Ćwiczenia interaktywne. Lubię wiosnę. Lubię lato   

 Zadanie 1 Jaka to pora roku – dopasowywanie obrazków do podpisów 

 Zadanie 2 Co można robić wiosną – poszerzanie słownictwa, poczucie sprawstwa  

Zadanie 3 Kiedy można sadzić rośliny w ogrodzie – układanie wyrazu z liter  

Zadanie 4 Nazwy pór roku – różnicowanie i wskazywanie takich samych wyrazów 

  • Poćwicz pisanie  

Karty z literami -  do utrwalania poznanych  liter  

  • Dokończ słownik obrazkowy cz. 5 – ostatnia ( obrazki  podpisy


Wtorek 31.03.2020
  1. Uwaga o 10.30   zapraszamy na warsztaty Baby Dance - zabawy z muzyką, piosenką i tańcem  do Akademi Rozwoju i Edukacji Majki Jeżowskiej (czas trwania 45 min.) - (trzeba zapisać się mailowo i potwierdzić subskrybcję) 

  2. GDZIEŚ W GŁĘBINACH MORSKICH FAL - posłuchaj piosenki, jakie zwierzęta żyją w wodzie? - wymień kilka. 

  3. Zrób to sam “Akwarium” - zabawa plastyczna - ( wybierz jedną z propozycji lub wymyśl swój projekt akwarium, umieść w nim 7 rybek) 

  1. Zabawy matematyczne 

cyfra 7 

  • Rysuj wzór po śladzie, potem samodzielnie, 

  • Pokoloruj dowolnie 7 balonów 

  • Narysuj cyfrę po śladzie 

4. Słownik obrazkowy cz. 4  obrazki   ( podpisy zastały z ostatniej karty) 


Poniedziałek 30.03.2020 

  1. Obejrzyj film 

Do czego potrzebna jest woda? - stwórz “mapę myśli” (od kropli wody narysuj kilka strzałek w różne strony i narysuj co wymyśliłeś) 

      2.Ułóz model wyrazu " woda" - oznacz spółgłoski i samogłoski( czerwone i niebieskie cegiełki

     3 . Wykonaj ( chociaż 1 ) prosty eksperyment:

Potrzebne będą:

  • Lawa - olej, woda, barwnik, tabletka musująca
  • Kolorowy deszcz - woda, pianka do golenia, barwniki
  • Burza w szklance wody - woda, olej, barwniki 4.
  • Tańczący olej - woda, olej, kakao, sól
  • Kolorowe wulkany - woda, barwniki, soda oczyszczona, kwasek cytrynowy

4.Powtórz literę W 

5.Zagraj online 

6.Sprawdź swoją pamięć 

7.Wysłuchaj słuchowiska 

8. Czytaj sylabami 

9.Śpiewaj z innymi 

10. Dopasuj podpisy do obrazków - Tworzymy słownik obrazkowy cz. 3:  obrazki ,(podpisy zastały z ostatniej karty)

Pamiętaj o codziennej dawce ruchu - Ręce do góry 

Copyright © by Przedszkole Alfik 2017